Pages

March 29, 2012

CHICKEN SOUP - Missing Parsley!!!

Today I am inviting you all, for dinner :-) OH NOoooooooo ... I forgot to buy parsley!!!
Today I got 1.5h to cook dinner and my chicken was waiting from yesterday in my refrigerator - one day fresh chicken in refrigerator is enough; with or without parsley I had to cook. My family likes chicken soup. I remember chicken soup when my mammy cook ....oh that taste was delicious. In America it is very hard to find "normal" chicken, even Amish chickens don't taste good BUT lately I found in Target a BARE chicken drumsticks for $2.99. They are no added hormones, no antibiotics, gluten free, all natural. Well I don't believe all natural but chicken soup taste good, very good. Moreover, I went to Wholefood Market found similar (all natural) drumsticks payed $2 or $3 more and soup taste like from Amish chicken - not so good :-(

______________________________________

Nie bede sie rozpisywac jak sie robi rosol z kury bo kazda Polska kobieta czy mezczyzna wie. W Polsce prababcie, babcie, mamy mowily jedz rosol bedziesz zdrow. Jemy sami, dajemy dzieciom i wcale nie zdrowiejemy. Jak to jest? Czy to prawda ze rosol nas uzdrowi?
Ja uwazam, ze moze nie uzdrowi ale napewno pomoze w procesie zdrowienia. Jest w nim czosnek, marchew, por, seler, pietruszka no i sam wyciag z kosci i miesa kury. Jak maz, synek czy ja jestesmy chorzy to wiadomo co bedzie u Nas na obiad? rosol! Wydaje mi sie ze rosol to jedno z dan, ktore mozna jesc w chorobach jak zoladek czuje sie ciezki i nic wiele nie chce sie jesc.
Mamusia mnie uczyla: nidy nie plukaj miesa w cieplej wodzie, warzywa dodawaj pod koniec gotowania, pietruszke jak zagasisz palnik i rosol gotuj 1.5h na malym ogniu. Nie rozumialam tego dopiero po przeczytaniu wypowiedzi jakiejs doktor ktora potwierdzila mamusi slowa zrozumialam dalczego: aby niektore bialka rozpuscily sie w wodzie zanim ulegna denaturacji.
Jak Wy gotujecie rosol?

I am not promoting anything just letting you know that you can find very good product for less $$$


Chicken soup is good when you are sick, your stomach feels weird. In Poland my mommy was giving me chicken soup when we were sick, to get us better. Well I don't think it can cure you but I believe strongly that will help you in the process of getting better. It has garlic, parsley, carrots, celery and leek. I am 100% positive that will not make you sick unless you allergic to any of those :)

My soup needed parsley but it tested very good without too.

How I made:
Peel skin from drumsticks, and wash them well. Cook them for approx. 5 minutes and wash them again. When I cook them first time I use cold water from sink but when I cook them second time I use cold filter water. NEVER pour hot water over any kind of fresh meat !!!
After washing them I boil them on low heat for 1+h with 2 squares of chicken bouillon; then I add fresh cut: carrot, garlic, celery sticks and green leek. After 1.5 of boiling, your soup is done. When I turn heat off then I add finally chapped parsley, salt & pepper. I did not have one today but it taste good.

What I am trying to say is: it does not matter if is one thing missing, cook anyway don't buy TV diners, you and your love ones will be healthier.

Try it and let me know?
How do you cook chicken soup?

Wishing you stay healthy :)
With lots of love.....IwonKa.....XO


Live well and maintain a healthy lifestyle for less!!! *my motto*

9 comments:

  1. Nasze mamy to wspaniałe kucharki i gospodynie. Mojej niestety już nie ma. Pozdrawiam

    ReplyDelete
  2. _____(♥✿♥)
    ______(♥✿♥)-Dziękuję
    ____(♥✿♥)-za wczoraj.
    __ (♥✿♥)-Dziękuję
    _ (♥✿♥)-za dzisiaj.
    _ (♥✿♥)-Dziękuję
    __(♥✿♥)-za jutro.
    __ (♥✿♥)-Dziękuję
    ____(♥✿♥)-że pamiętasz.
    ______(♥✿♥)-Dziękuję
    ________(♥✿♥)-że jesteś.
    Pozdrawiam ... Agata

    zapraszam na nowy blog http://agatuszka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Ja gotuje podobnie i jest prawie na każdą niedzielę, moja mama gotowałan najlepszy, to smak mojego dzieciństwa...pozdrawiam...i jeszcze prośba, jak możesz to wyłącz weryfikacje literową dla komentarzy bo literki są tak niewyraźne, że bardzo to utrudnia dodawanie komentarzy...

    ReplyDelete
  4. chyba nie plucz, a nie "plukaj" :)

    ReplyDelete
  5. uwielbiam rosół ;)
    Obserwuję i liczę na rewanż

    ReplyDelete
  6. Hej Kochana, fakt jestem jakas zabiegana, w nocy piorę, prasuje i wieszam firanki, w dzien robię zakupy z Marcelką, a teraz palę w piecu i czytam , oczywiście z M; u mnie rosół robi mąż, a ja wszystkie inne zupy; cebulę do niego opala nad gazem; acha ja jeszcze wyganiam z działki (teraz) psy, bo nasza sunia ma te dni :-) Szaleństwo jakieś!
    Miło, że jesteś - zdrowych i radosnych Świąt dla Ciebie i twoich bliskich!

    ReplyDelete
  7. this looks delicious!
    i usually don't put carrots but i think i'll try it the next time!

    ReplyDelete
  8. W ndz robiłam rosół i wykorzystałam Twój sposób, a konkretniej najpierw obgotowałam kurczaka w osobnym garnku :) To dobry sposób na pozbycie się szumawin, które później trzeba było zbierać z rosołu :) Miałam też dodać czosnek, bo do rosołu nigdy go nie dodawałam, ale zapomniałam ;/ Następnym razem ;)

    ReplyDelete
  9. DZIEKUJE za WASZE WSZYSTKIE SLODZIASTE komentarze.

    THANK YOU for ALL SWEET comments.

    with lots of love IwonKa

    ReplyDelete

Thank you for living a comment and subscribing ^-^