Pages

March 28, 2012

BANANICECREAM ..... what?!!!

What do you do with older bananas?
Well I do BANANICECREAM  ... ha ha ha it is a made up by me word. BANANICECREAM are very good all year long but for hot summer super, they are perfect for teething babes (if they don't have latex allergy).

They are SUPER as a snack. I put bananas in salads, in smoothies. I do not bake bananas because as we know bananas have "some" :-)  calories and by baking them we added even some more.

BANANICECREAM are delicious all natural :))




Bananas are not expensive and a very good source of vitamin B6 and a good source of vitamin C, potassium, dietary fiber, and manganese. Bananas are a high energy fruit.
Bananas are a favorite food for everyone from infants to elders. If you have a latex allergy, you may very likely be allergic to these foods as well because they contain substances called chitinases that are associated with the latex-fruit allergy syndrome.
Bananas originated in Malaysia around 4,000 years ago, then they spread throughout the Philippines and India, then introduced to Arabian, African. In 1482 A.D. Portuguese explorers took them to the United States. Since the development of refrigeration and rapid transport in the 20th century, bananas have become widely available. Majority of bananas are now produced in United States even though bananas grow in most tropical and subtropical regions including Costa Rica, Mexico, Ecuador and Brazil.



How to do BANANICECREAM?
Older with darker skin bananas; peel and cut them in pieces, put them on aluminium foil and stick either tooth picks or wooden sticks. Put them in refrigerator.

Let me know how do you like my BANANICECREAM?
What do you do with older bananas?

SMACZNEGO :-)
With lots of Love ............... IwonKa XO

6 comments:

  1. O tak, lubię banany, ostatnio do spółki z Marcelką :-)Zrobię
    Kochana, dzięki za miły komentarz, ja tez z przyjemnością zaglądam do Ciebie.
    Teraz produkuję w nocy pisanki, ale M. gorzej sypia, więc idzie mi mozolnie, ale za moment je pokaże, noi moją wiosnę oczywiście. Teraz mamy sporo zajęć, bo w Święta chrzcimy Marcysię i to dla nas wielkie przeżycie.
    Buziaki!

    ReplyDelete
  2. A ja nie wiem co napisałaś bo nie znam angielskiego, ale pozdrawiam sedecznie

    ReplyDelete
  3. Iwonko juz nie moge sie doczekac Twoich pisanek. Ja mam zamiar dopiero cos skaponowac po najmniejszej sile oporu w nastepnym tygodniu.

    Reniu, przepraszam ale nie pomyslam o tlumaczeniu az teraz :( napewno cos wykabinuje

    PA

    ReplyDelete
  4. Fajny sposób na koreczki ;)

    A tak z ciekawości. Powszechnie w U.S. mówi się refrigerator czy fridge? A może oba zamiennie? :) Wróciłam do nauki ang, więc chętnie się uczę nowych rzeczy, a wcześniej nie załam słówka refrigerator xD

    ReplyDelete
  5. Najlepsze sa w ten sam dzien i par edni po najdluzej do tygodnia.

    Refrigerator to lodowka a fridge to zamrazalnik. Zawsze cos nowego no nie ale to dobrze. Moja mamusia mowila ze cale zycie sie uczyla i tak malo wie.

    pozdrawiam PA

    ReplyDelete
  6. Widzisz, a ja myślałam, że oba słówka oznaczą to samo :) W sowniku refrigerator było podane w haśle "lodówka" :) Natomiast zamrażalnik to freezer. Czy słówka freezer też używacie? :) BTW Gdzie się podziewasz???? :)

    ReplyDelete

Thank you for living a comment and subscribing ^-^